2012. november 30., péntek

4 évszak asztal /Tél

A bevezetőt itt olvashatjátok, ha nem tudjátok, miről szól ez a bejegyzés.

Úgy gondoltam tehát, hogy stílusosan a téllel kezdek, ha már itt van :) Kifejezetten nem echte karácsonyi témájú terítést hoztam, mivel a tél nem csak a karácsonyból áll. Ott van az a két üres január és február, amikor mindenki csak szenved s várja már a tavaszt. Remek alkalom, hogy juszt is kiélvezzük a tél 'ízét', és egy ilyen asztal mellett rendezzünk egy finom ebédet. Nem is kell hozzá vendég.
Mindemellett szerintem karácsonyra is elmegy ez a fajta dekoráció, mert nem mindenki a csillogót szereti (ami csillámport, díszeket és egyéb karácsonyi témájú dekorációt jelent, mint karácsonyfa, mikulás, angyalka, stb...)

Most fordítva gondolkodtam: nem úgy történt, hogy kitaláltam egy kinézetet és ehhez vásároltam, ami kell. Párhuzamosan ment a kitalálás és a kutakodás, mit találok itthon. Nulla vásárlás. Éppen ezért ez nem egy kőbe vésett szabály, csak inspiráció és ihlet adó, mert mindenkinél más kincs lapul a szekrény mélyén. Nekem pl. mindig több féle szalvétám van itthon, mert szeretem variálni a szalvétákat a terítés stílusához.

No, a sok beszéd után a képek mesélnek tovább:


Amint látjátok, a tél témához a pirosat és a szürkét választottam. A piros bogyós-jeges dekorációt már láthattátok, szerintem karácsonyi is és téli is. Utóbbi főleg azért, mert ilyenkor virág híján színes bogyókat találunk a természetben (persze a virágboltban van virág:P).


Mi más lehetne télibb, mint a hópelyhek. Főleg ha pechünkre kint nincsen belőlük... méghozzá ezt bárki meg tudja csinálni! Fehér papír mindenkinél van otthon és a hópelyhek mintája végtelen. De ha más nem, beírjuk a keresőbe hogy 'hópehely' vagy angolul 'snowflakes' és a bőség zavarában még választani sem tudunk majd :) Mindemellett nagyobb gyerekkel együtt lehet csinálni. Nekem ez mindig fontos szempont, hogy van, amit lehet gyerkőc bevonásával alkotni :)



Természetesen a teríték bármilyen evőeszközzel és pohárral jól mutat. Én most azért választottam ezeket, mert önmagukban is elegánsak.


...és a leheletnyi szürke-ezüst.. ezek az egyben szalvéta és névtartók ezer éve megvannak... megtalálva őket rögtön tudtam, hogy tökéletes lesz a koncepciómba.. eddig azért nem tudtam használni őket sosem, mert csak 6 van belőlök, mi pedig minimum 10-en szoktunk lenni, ha családi ebédet/vacsorát rendezek...
A névtáblát sem bonyolítottam túl, kivágtam egy tetszőleges formát és kézzel szép betűkkel felírtam rá. Persze ezt is lehet fokozni, ha szebb papírra és nyomtatva a nevet, készítjük el.
( az Anna névnek nincs jelentősége, csupán ezt találtam olyan ünnepiesnek .. :) )


Egy gondolat erejéig azért megpróbálkoztam némi díszgömbbel, de végül arra jutottam, csak rontana az összképen. Így maradt. Tetszik.

 Remélem tudtam valakinek ötletet adni :)
Kellemes készülődést!



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni