2013. május 15., szerda

Fűszerkert a konyhában és új (első) kenyértartó

Ez a bejegyzés is kicsit megkésett az idejéhez képest, mert ahogy ezt a sorokat írom, a fűszerek már kint nőnek a konyhakertben. Eljött az idejük. A fotók viszont még abból az időből valók, mikor ez még nem volt lehetséges. No meg nem mindenkinek lehet kinti konyhakertje, így remélem lesz, akinek nyújt némi inspirációt.

A menta, a bazsalikom, a zeller és a petrezselyem azok,  amelyeket egész évben igénylünk. Nem ilyen sorrendben persze :).
Ebből a petrezselyem a legtöbb mert az imádom rakni szinte mindenbe.

Ablakos konyha, fűszerek a konyha ablakban, mindig is nagy álmom volt, hogy a nem-konyhakerti szezonban se kelljen róluk lemondani. Némi utánajárást igényelt, számolgatást, fejtörést, milyen kaspóban legyenek a petrezselymek?! Már nem csak a praktikumot nézve, de a dizájnt is. Például nem akartam sok kerek kaspót, műanyagot pláne nem, igaziból színeset sem: szóba jött nálam a cink, a fehér, esetleg türkiz vagy aqua kék. Aztán megtaláltam a tökéleteset, a cinket, ami szögletes és hosszúkás és nem rozsdásodik, és pont ide tervezték méretben is! (Bauhausban...van választék bőven....elérhető áron...).


A kis zellerem a kertből költözött ide, nem igazán nőtt meg, gumója sincsen inkább vékony gyökerei. Hozza viszont folyamatosan a friss hajtásokat, amint leszedek belőle. Először és hirtelenjében egy sima vizes pohárba raktam, pótolni kell csak a vizet, föld nem szükséges. Aztán ahogy rendezgettem az üveggyűjteményemet jöttem rá, hogy a kis virágos üvegcse, amihez egy méretes parafadugó is tartozik, és egyébként azért vettem mert "de cuki, de csak 500.- és jó lesz még valamire", most végre feladatot kapott. Pont jó neki.


A menta és a bazsalikom a mindenki által ismert és sokak által imádott IKEA-s csipkés kaspóban csücsülnek/tek, amelyek eredetileg is kaspóknak lettek gyártva :D tehát semmi IKEA-hack :D. Egy-egy ránk maradt polc konzolt felfúrva, arra lógatva egyben konyhánk dísze is. Még jó, hogy van/volt redőnytok, így könnyen ment a felfúrás.


Nagyon szeretem vajas vagy krémsajtos kenyérre frissen levágni és rászórni a petrezselymet és a bazsalikomot. Épp mikor nem paradicsomos tésztához esszük.


Találtam egy szuper kenyértartót. Amire eredetileg gyúrtam, ez vagy ez volt. Aztán jött a gondolat, hogy rákeresek  vaterán, hátha van valami olyan fém kenyértartó, amely elnyerné tetszésemet (még a retro darabok is tetszettek, amelyik nem műanyag volt de fehér!), mikor rátaláltam erre. Elárulom, 2500.- volt, azzal, hogy szinte új. Egyébként az új kenyértartókat elég arany áron adják...


Éppen nézelődtem egy elég drága lakberendezési (külföldi) üzlet honlapján, mikor rátaláltam erre a kenyértartóra eurós áron, átszámítva cca. 20.000.-ért. Nem az számít, mi mennyibe kerül vagy milyen a márkája. Nem ilyen szempontok alapján vásárolunk. De azért jó volt a tudat, hogy kb. tizedéért lett az enyém :)

A bazsalikom és menta most kint nyaral, ősszel megint beköltöznek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni