2011. június 26., vasárnap

Én kis kertet műveltem...

Kicsi fiamék szokták mondókázni a napköziben, hogy:
"Én kis kertet műveltem, bazsarózsát ültettem, szél fújja-fújdogálja, eső eső veregeti, Zsuppsz!"
Na most a bazsarózsa helyére mindenfélét be kell helyettesíteni, mint: büdöske, rózsa, dísztök, paradicsom stb, stb :)
Elmúlt pár napban újabb látványos változáson esett át a "kis" kertünk. Legutóbb a konyhakert kialakításán, és az utca-előkerten ütyködtem.


Egyenlőre nem sok minden látszik, de van itt dísztök, görögdinnye (ebből már csak savanyúság lesz), kétféle sütőtök mert imádjuk, késői borsó, és a 3 paradicsom palánta.
A kiskert köré még rakni fogok műanyag szegélylécet (9m-nyi 1500 ft a brico.toreban), hogy szépen elkülönüljön. A legeslegszélére ültettem virágot is, mert az megfogja, vagy legalábbis valamennyire megakadályozza a csigákat, hogy falatozzanak a növekvő levélkékből.
(egyébként ott a háttérban az a bokornak tűnő valami rengetek csicsókának a levele, amit azt hiszem nemsokára már szedhetek is ki a földből).
A szintén háttérben látszó sötét fal-ha minden jól megy-július 17-én új színt kap, mert ez nagyon rozsdás és kopott és pööö. A szomszédé ez a rész, felhívtam őt (szerelvénybolt van ott) és mondtam neki, hogy borzalmas állapotban van, életveszélyes is, nekünk meg kisgyerekünk van, le kell festeni és kész. Abban maradtunk, mi mindent megveszünk, le is festjük, csak a számlát nyújtjuk be :) A festő partyt én találtam ki, majd ha lefut, természetesen lesz róla bejegyzés :) A kis fakerítéseket viszont idén tuti nem fogjuk lefesteni, majd jövőre.

reménysugár I.
Reménysugár II.
És akkor jöjjön egy sokkal látványosabb kép,  kerítés túloldaláról.
Mielőtt nekiestem volna, így nézett ki. Gazos jobbról és balról, összevisszaság és mindenféle gyomnövény:

 Ilyen lett az első ütem után. Gazok nincsenek már jobbról, és némileg balról sem.

Gönyörű növénykék bukkantak elő a gyomok és burjánzó növények közül, mint pl 2  rózsabokor :)

Az egyik növény csoportról kiderült, hogy vadnapraforgó. Ami már nagyon bimbós volt, azt levágtam és csodás nyári csokor lett belőle. A többi maradt, majd levágom később. Végül ez született meg  a második ütem után:

Kapott egy műanyag szegélyt, barna mulccsal szórtam be a földet és ültettem néhány színes virágot is a zöldek mellé.
Lila bojtocska kapott helyet a nemsokára sárgán virágzó vadnapraforgó mellett. Komplementer színek :).


Sárga büdöskéket ültettem a piros rózsák közé :)

Van itt még más növény is, levelük alapján azt mondom gyöngyvirág vagy hasonlók és olyan nád féle (?!)
Természetesen nincs minden kész, mert az utcafront jóval hosszabb. Ott viszont egyszerű kapálás lesz gyomlálással színezve és majd füvet vetünk arra a kis részre. Hagyni kell helyet parkolni a hozzánk jövőknek, mert mi aztán sűrűn rendezünk ilyen-olyan összejövetelt. Szinte bármilyen ürügyből tudok rendezni "házi bulit", hogy sütögessünk, együnk, akármi együtt az ismerőseinkkel és legyen mire készülni. Imádok ilyen partykat szervezni itthonra :)
És hát ott a kerítés, amely most csak új színt, új (zárható) postaládát fog kapni és kinéztem már egy csodás szép kilincset  kapura. Valamivel majd letakarjuk belülről a kerítést, hogy ne lásson be senki. Pár év múlva lehet szó elektromos garázskapuról, kamerás csengőről, bentről irányítható kapunyitóról és hasonló finomságokról :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni