2011. június 21., kedd

Konyharuhából párna? Igen!

Hogy kezdődött a párnahuzat élete: idén is úgy döntöttem, engedek az időnek, és megöregszem egy évet. Ha már így alakult, akkor szülinap formájában meg is ünnepeltem, és ha szülinap, akkor ajándék :)
Először is lebeszéltem a svéd barátaimmal, hogy a kedvemért ezen a nyáron csupa Hortenziás-mintás cuccokat hozzanak be az IKEA-ba. Hát nem kedvesek, megtették nekem :).
Így lett, hogy meglepetésként kaptam (tényleg meglepi volt) mindenféle földi jót az IKEA-ból, csupa-csupa Hortenziásat.
Volt köztük egy konyharuha duó. Egyik gyönyörű hófehér, rajta egy virággal, másik fehér alapon sormintás. Annyira sajnáltam volna konyharuhának, gyönyörűek, méghozzá jó erős vászonszerű anyagból vannak.
Mondtam magamnak: csinálok belőlük párnahuzatot. Íme


Így elsőre semmi extra, ugye? Na most ez egy végtelenül egyszerű párnahuzat, csak itt meg ott kellett összevarrni és kész is volt. Mivel a szélük eleve beszegett volt, ezzel sem kellett foglalkoznom. Szeretem ezt a bújtatós megoldású párnahuzatot, mert nem kell gombbal ill gomblyukkal bajlódni. Néha a lustább megoldásokat választom :)
Lássuk hátulról:



Szóval ennek (az általam) bujtatósnak nevezett párnahuzatnak az a lényege, hogy az eleje hosszabb, visszahajlik, a hátulja pont akkora mint a párna maga, és alá megy ennek az elejének. Két oldalt kell csak összevarrni és egy szűkebb nyíláson belepréselni a párnát. Egyébként ezt a megoldást az ikeás párnahuzatokról ismerem én, mert többször alkalmazzák. Biztos ott is volt egy-két lusta tervező :D
És hát annyira lusta voltam, hogy a fehér konyharuhának még az akasztóját is meghagytam, ezt felhasználva arra, hogy valahogy mégis "begomboljam" a huzatot, mivel oldalt nem varrtam össze a ráhajtókánál. Húha, lehet kicsi bonyolultan mondtam :D

itt a konyharuha akasztója
Egy kis fonálkával összekötöm
Odavarrtam egy kis fonal darabot, ahova az akasztó esik, és egy masnival megkötöttem. Így lesz kész a párnahuzat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni