2011. június 16., csütörtök

Eper, eper, eper...

Mi más lenne a sütés-főzés is, mint kreatív énünk szabadjára engedése. A vajas kenyeret is lehet gusztusosan megkenni-vagy nem :)
Így vagyok tehát, szeretek kísérletezni, legyen az már egy létező új recept (számomra új) vagy éppen én "találok" ki valamit.
Sokszor a találmányaim valamilyen (másoknak talán) furcsa kombinációkból születik, mert nagyon szeretem az édes és sós, édes és savanyú ízek találkozását.
Az eperért egyébként úgy nem vagyok oda, mondanám duzzogva megeszem ha kapok, de inkább megkívánás kérdése, hogy eszek-e vagy sem.
Tegnap(előtt) megkívántam, és tegnap vacsira összedobtam ezt a könnyű kis ennikét, bármilyen étkezésre jó, mert laktató és könnyű. Egészséges!
A L.dl-ben lehet kapni ilyen cottage cheese dolgot, elfelejtettem felírni a nevét, de azt hiszem Pic Frosch van ráírva. Kerek műanyag dobozka, mint egy puding. A lényege, hogy ebben a tejföl és a túró nincs szétválasztva (csak Mo-n kapható mindig túró és tejföl külön), se sós se édes, ez egy ízfokozó. (Ízfokozónak nevezem az olyan ételeket, amelyeknek magukban nagyon nincs semmi jellegzetes ízük, de egy erősebb ízhatású étellel együtt, felerősíti annak ízét. Pl ilyen a mozarella is).
Szóval tányérba kiraktam ezt a tejföl-túró csodát, és belekockáztam az epret. Kicsit összekervetem, pár percig hagytam állni, az eper kicsit levet eresz, egymásra találnak az ízek. Volt, hogy szórtam rá nád cukrot, vagy mézet. Más édesítő dolgot nem használunk. Azt hiszem ezt akár még lehet fokozni más gyümölcsökkel, de néha az egyszerű a nagyszerű, nem?

Másik epres csoda ma reggel született, ahogy hagyományos limonádét készítettem magamnak nagy adagban, hogy legyen mit innom bent a munkahelyemen. Anyósom próbálkozott ilyen recepttel, hogy eper darabokat kellett rakni bodzás limonádéba. A lényege ennek, hogy állnia kell néhány órácskát, hogy az eper kiengedje az ízét. Öntöttem bele (csakis igazi, nem lé) citromlevet, mert a sav segít kvázi kiszedni az eper ízét, és ez a képen is látszik hogy néhány percen belül meg is történt. Ha van türelmünk egész éjszaka a hűtőben hagyni, reggelre egy enyhén epres-savanykás jó hideg vizet kaphatunk. Én mégis raktam bele egy kanál nádcukrot így még sem lett az a tipikus édes limonádé de élénkebbnek érzem a különböző ízeket benne. A pohárba pedig mehet friss menta is.


Ha valaki kipróbálja valamelyiket, kíváncsi vagyok a véleményére :)

Szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni