2011. június 21., kedd

Óda a szájvízhez..

Kb. fél évvel ezelőtt bukkantam olyan oldalakra, amelyek felfedik a valóságot a kozmetikumokat, mosószereket,  stb illetően.
Nem fogok hosszan írni ezekről, ne ijedjetek meg, csak néhány szóban tennék megjegyzést.
Én mindig mindennel szkeptikus vagyok, ha valamiről állítanak valamit, megvizsgálom (itt most olyanokra gondolok, hogy x gépet/eljárást/receptet/akármit nagyon dícsérnek (vagy épp nem), és miután elég infót gyűjtöttem mindkét oldalról, eldöntöm melyik álláspontot teszem magamévá.). Rengeteget jártam utána a dolgoknak, összetevők tanulmányozása, lehetőségek (mert ha nem veszek semmit a boltban, mit fogunk használni?).
Így lett az, hogy amit lehet, én állítok elő, vannak jó beszerzési helyeim alapanyagokat illetően, ill néhány kész valamilyen márkás termék, amelyeknek tetszik az összetevője.
Most a szájápolás lesz a téma, ugyanis a szájvizet pont, hogy megcsinálom én magam. Imádom a  szájvizet, egyszerűen szükségem van rá minden fogmosás után, így érzem, hogy igazán friss a leheletem, és tiszta, aminek annak kell lennie. Én magam sem gondoltam, milyen szarokkal vannak tele a bolti szájvizek, és azt sem mennyire egyszerű és olcsó házilag szájvizet csinálni.
Rengeteg jó receptet találtok még a www.lukreciakencei.hu oldalon, nagyon aranyos az oldal tulajdonosa, és nagyon jó ötletei vannak! Sokszor innen inspirálódom, de vannak saját ötleteim is. Pl ez a szájvíz receptem az én kobakomból pattant elő:





Ebbe a gyönyörű üvegbe töltök 3/4-ig vizet (mi víztisztító kancsót használunk, de ha ilyen nincs, akkor ásványvizet vagy desztillált vizet ajánlok, csapvizet nem), rakok bele 2 evőkanál xillitet (nyírfacukor is jó, mindkettő bontja a bacikat, nagyon egészségesek a fognak, ezért nem lehet velük pl kelt tésztát csinálni, mert megöli az élesztőgombákat.), és 15 csepp borsmentaolajat. Mindent bele szerezni egyszerű boltokban, egyszerre nagyobb kiadás lehet (max 1000 ft) de jópár szájvíz kijön belőlük...




És ha már szájápolás hadd mondjak el néhány ötletet fogkrémre. Miért? mert a bolti fogkrémek tele vannak SLS-essel és főleg fluorral. Nem is értem, pl gyerekfogkrémbe mit keres fluor? Lenyelik. Egy tubus felnőtt fogkrém megöl egy gyereket.
Mi általában az EL.EX márkát használjuk, mert ebben nincs SLS, és fluor sem. Van benne valamiféle olafluor, de kutakodásom alatt azt olvastam, ez elmegy, egy fokkal jobb. Nimródnak egyetlen egy fogkrém márkát találtam, amiben se SLS se fluor: WE.EDA. Igen ez is nagyon drága (1000 ft). De mivel én hosszútávon gondolkodom, rájöttem, hogy eleve egy picikét kell a fogkefére rakni, és két hónapig kihúzzuk egy tubussal napi 2 fogmosással. Az már csak havi 500, ennyibe pedig kerül a  többi mérgező (olcsóbb) fogkrém is.
Lukrécia oldalán egyébként van felnőtt és gyerekfogkrém recept is.

Egy olcsóbb fogkrém megoldás:
Déem üzletben kapható ez a por, 300ft. Sima, natúr, semmi íze nincsen. Ha valakit nem zavar az aszpartám, akkor választhat ugyanebből a márkából, egy kicsivel kisebb kiszerelést: mentolos, narancsos (és még valamilyen) ízekben. Először a mentolos verziót próbáltam ki, utólag vettem észre benne az aszpartámot. Amikor kifogyott vettem ezt a natúrt, és a kisebb dobozba adagoltam:
2-3 evőkanál natúr fogpor, 2-3 evőkanál xillit, 10 csepp borsmentaolaj, és annyi glicerin, amennyit felvesz ( ez azt jelenti, hogy nem folyik, de mégsem olyan kemény massza). Először a porokat kell összekeverni, utánajöjjön az olaj és utána a glicerin.

Ebben az a macera, hogy minden alkalommal kicsit fel kell keverni, mert a folyadék lemegy az aljára, és kell hozzá valami kis adagoló, amivel rá lehet rakni a fogkefére (hogy ne nyúlkáljunk fogkefével bele, az nem egészséges). Nekem megérte ez a macera, általában este macerázok, amikor nyugi van, munkahelyen és sietős reggeleken marad a fentebb említett bolti verzió.





Szájápolásra fel :) !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni