2011. június 28., kedd

Nimród kiskonyhája

Tavaly karácsonyra hozta az angyalka Nimródnak ajándékba. Fura lehet, hogy kisfiúnak miért kiskonyhát szánnak a szülei, de kicsi fiam megőrült értük. Bárhova mentünk, ahol volt valamiféle főzős alkalmatosság (hála Istennek a napköziben is van egy egész szoba saroknyi), a gyerekemet daruval lehetett onnan elhozni. Szerszámpadhoz még kicsi volt (januárban töltötte a 2-t), legalábbis nem foglalták le, azokkal csak most kezdett el játszani, úgyhogy valószínűleg az idei karácsonyi ötletünk is megvan :)
Szóval az már biztos volt, hogy kiskonyhát szeretnénk neki, de kerestük a legjobbat. A műanyag konyhák 7ezertől kb 300ezer ft-os árakban voltak, de az igazi strapabíró fa konyhák 30ezernél kezdődtek. Szempont volt még az is, hogy ne legyen túl széles, és könnyen lehessen tolni ide-oda. Ha eszembe jut valami, sosem rohanok a boltba rögtön, utánajárok, meg tudjuk-e mi csinálni sk (ez biztos valami betegség :P). Ennek nem csupán takarékos oka van, egyszerűen az egyediség (lehetősége) és az alkotási vágy, amely húz előre.
Rögtön hívtam is jóbarátunkat a google-t és nem kevés találat jött elő. Első körben rátaláltam Dekorella oldalán arra a nagyon szuper kiskonyhára, amit kicsi lányuknak készítettek férjével. Hűztem meg háztam, olyan gyönyörű lett, de nekünk ez túl nagy volt, és túl csajos is (ha lesz lányom-remélem!-akkor neki majd kibővítem csajosabbra a mostanit :P), végül már nem tudom hol, de találtam egy oldalt, ahol nemes egyszerűséggel egy ikea-s éjjeli szekrényt alakítottak át kevés munkával a gyerkőcnek. Mert azért szeretem az egyszerű megoldásokat is :) Nem kellett több, "rohantam" az ikea oldalára és rátaláltam egy nagyon egyszerű fiókos 5ezer forintos  éjjeli szekrényre: Csak annyi baja volt, hogy alacsonynak találtam, így kapott görgős lábakat, hogy picivel magasabb legyen és hogy könnyen tudjuk tologatni ide-oda.




Felülről: a mosogató helyét csak ki kellett vágni, és mivel pereme van a dobozkának, megtartja magát. A csapnak szintén egy kis luk kell, hogy be lehessen helyezni. Apa megcsavarozta a csapot is, hogy csak jobbra-balra lehessen mozgatni a kinyitóját, felfelé nem (ahogy ugye originally használjuk a csapot), hogy véletlenül se lehessen letörni "játékból" :).


Ilyen elölről: először azt akartam hogy alsó fiók sütő legyen, de nem fértek volna el a cuccok egy db fiókban. A tűzhely fogantyúkat és a fiók fogantyúkat 2x2-es csomagban vettük, amint látszik piros, kék, zöld és narancs színűre festettem le. Be kellett csak csavarozni.


A felső fiókban vannak a fa szeletelhe​tő gyümölcsök​, a textil zöldségek, és az egyéb kiegészítő​: konyharuha​, kötény, edényfogó és kis szivacs


Alul vannak az edények: a színes edénykéket hozta a Mikulás, a piros-feke​tét meg a Lilik nagyszülők angyalkája


Részletek: mint a felnőttekn​ek, csak minden miniben ♥, bár a szivacs rendes bolti, amivel képtelensé​g mosogatni,​olyan parányi. Még jó, hogy volt egy elfekvőben :)



A szeletelhe​tő gyümölcsök működése: tépőzárral vannak összerakva :D


...és a séfünk bemutatja, hogy kell szakszerűe​n almát szeletelni:




Így vettünk 5ezer forintért egy éjjeli szekrényt, néhány fogót, pohár alátétet (ezeket befestette​m feketére, ezek a főzőlapok), a műanyag kis dobozkát mosógatóna​k és egy egy nem működő csaptelepe​t. Így lett egy teljesen egyedi, és minden szempontbó​l megfelelő fa kiskonyhán​k kb 7ezer forintból :)
Mindez kb 1 óra alatt ! (hozzáadva persze a festék száradásának idejét...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni