2012. január 28., szombat

Harry Potterék vajsöre

Ki az, aki nem csorgatta nyálát a Harry Potter könyvek olvasásakor, hogy milyen is lehet az az édes és meleg vajsör, amelyet nagyon szerettek a diákok (persze azok közül, akik olvasták a könyvet).
Én minden alkalommal, és úgy ittam volna. Olyan édes-karamellás italt képzeltem el, de a valóságban ez még sem olyan.
Hiszen ahogy a nevében is benne van, vajSÖR. Keresgéltem az interneten, és jó pár receptet találtam, de csak egyet találtam amelyben van sör is. Alkohol mentes verziója persze az, amelyikbe alkoholmentes sört rakunk. A nagy sör kedvelők most biztos felhorkannak, de egyébként is én csak azt a sört tudom meginni, amelyik ízesített. Abból viszont világbajnok kóstoló vagyok, és pl. a citromoms izesítésű sörökből már sorrend listám is van :D.
Na de vissza a vajsörhöz. A palacsintához hasonlóan megint cup-al írom, és próbáltam magyar viszonylatokba lefordítani. Eredeti recept itt. Lehet hidegen is, és melegen is felszolgálni!
(Nekem van olyan mérőpoharam, amelyen van "cup", mert meguntam az átváltogatást, de tapasztalataim szerint 1 cup kb= 2.3 dl, tehát kicsit kevesebb mint 2.5.)
 I. rész
- 4 tojás sárgája
-1/3 cup cukor +egy tk cukor
-2 cup tej
-1 cup tejszín
-3/4 tk gyömbér
-3/4 tk szerecsendió frissen reszelve
-1/2 tk szegfűszeg
-3/4 cup tejkaramella pálinka (na ez nem tudom mi, össze-vissza mindenhol kerestem az interneten és
úgy tűnik, hogy létezik ilyen, de igazából bármilyen rövidital behelyettesíthető ide. Én abszolút kihagytam).
-1tk vanília (én ezt is kihagytam) vagy rum aroma
II. rész
-1 üveg sör
- 1/4 cup barna cukor
-1tk vaj
-icipici só


I.:
Felkeverjük a tojássárgáját és hozzáadjuk a cukrot. Másik tálban a tejszínt, tejet és fűszereket felmelegítjük, majd a tojássárgás cukrot is belerakjuk, és együtt hevítjük. Levesszük a  tűztől és belerakjuk a pálinkát (akármit).
II.
A sört felmelgítjük a cukorral, míg a cukor elolvad. Belerakjuk a vajat és melegítjük, míg a vaj is elolvad. Összekeverjük az I.- II. részt.




Van ilyen habkeverőnk, és azzal csináltam azt a jó magas habréteget a tetejére :)
Én csak fél üveg sörből csináltam. Szerintem finom. Pont kellemesen-enyhén lehet érezni a sör ízét. Ezentúl már nem csorog a nyálam, igaz, már H.P. könyvet sem olvasok :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni