2012. augusztus 24., péntek

Cipőtárolás az előszobában

Az előszobánk igen problémás terület (volt). Azt hiszem már beszélhetek múlt időben, mert elégedettek vagyunk vele.
Először is miből lett a cserebogár? Ez egy körbe üvegezett veranda volt, amelyet beburkolhattunk. Ezzel nyertünk egy picike 2m x 2m-es területet, de ez a picike terület is aranyat ér, ha nem a házból kell "elvenni". Viszont jó kis ferde tetős. Szerencsére az alacsonyabbik része is van 2.10m, a magasabbik pedig kb 2.30m.
Most nem megyek bele a részletekbe, mit, hogyan, merre, azt majd egy összefoglaló bejegyzésben.
A bizonyos magasabb falszakaszon volt a villanyóra szekrény, aminek elhelyezése miatt húzódott a beköltözésünk. Eredeti terv szerint ennek a helyén lett volna egy nyílás, és ezen keresztül jutottunk volna tovább a házba beljebb. Viszont ezt sem tudtuk megcsinálni, mert akkor még később tudtunk volna beköltözni.

-Miért akartam ÉN mindenáron így? Mert máskülönben a nappaliba érkeztünk volna az előszobából. Igaziból nem csak volna, mert így is lett, de utólag én sem bánom, mert így legalább nem a hálószobákhoz megyünk elsőnek, és megmaradt a ház keleti felének intimitása.
-Miért nem akartam ÉN, hogy a nappaliba érkezzünk? Mert elvetemült kézmosó vagyok hazaérkezés után, és a gondolat, hogy bármit hazahozunk a nappalin keresztül vigyük... (kaja, koszos krumpli, stb).
Így a kabát és cipő és táska tárolása a tervezett nyílás másik oldalán a folyosó rész elején lett volna szekrényekben, mivel több cipőnk van, az adott öltözékhez vesszük fel az aktuálisat, próbálgathassunk kabátot, stb és ehhez ne kelljen semmilyen más helyiségen átmenni-mondjuk a nappalin :D

Egy ideig harcoltam emellett majd feladtam és felesleges energiáimat inkább abba fektettem, hogy a cipőtárolást hogyan tudjuk megoldani az előszobáBAN :D. Mert ugye nem kérdés, hogy nagy butaság lett volna bárhol máshol tárolni, aztán rendszerint végigcipelni a nappalin, hogy felvegyük valamelyiket, ja és tuti hogy rajtam kívül senki más nem lett volna oly' szorgalmas, hogy mindig visszarakja a helyére. Hozzátenném, amit nagyon utáltam az előző, és szintén kicsi nappalinkban, hogy bár ott volt a szekrény a cipőknek, a cipők valahogy mindig a szekrény előtt dekkoltak a földön: ettől nem tudtuk sosem kinyitni rendesen a szekrényajtót, ment az "anyázás". Volt, hogy rendesen bemenni sem tudtunk a folyosóról: dupla "anyázás". A babakocsis korszakról nem is beszélve, amikor a babakocsi állandóan beleakadt egy cipőbe.

Szabály: a cipőket RÖGTÖN visszarakjuk most a szekrénybe. Kivétel ez alól a latyakos/sáros cipő/gumicsizma: ennek szeretnék idei ősztől olyan kavicsokkal teli tálcát lecsöpögni, a kismamák akik nem tudnak lehajolni, de megkérnek valakit, hogy rakja be a helyére :D, a gyerekek, akiktől örülünk, ha többnyire egyedül leveszik a cipőt, mikor a mi kezünk valamivel nagyon tele van- mondjuk másik gyerekkel :D-de azért ők is erre vannak szoktatva, hogy visszapakolják levétel után, na és a vendégek, akiknek nincs cipőtárolási jogosultságuk a szekrényünkben :D.

Gyors és olyan megoldás kellett, ami nem kerül pénzbe. Maradt egy 80cm és egy 40cm széles Billy könyvespolcunk a régi nappaliból, amiből az újba már nem jutott hely. Ennek a mélysége 30 centi, az én és a gyerekek cipői pont elférnek rendesen berakva. Apa vagyis férj és a 40-es lábméretnél nagyobbaké már nem, nekik ferde polcos megoldást találtunk ki: részben egy turizott szekrényből igazi cipőtartókkal, részben a Billy könyvespolcok polcait ferdén berakva, aminek a szélére raktunk egy kis peremet, így nem csúszik le a cipő.


nagylábúaknak elhelyezése 1.-2. verzió

-Mi van a tetejével? Hiszen ferde a mennyezet? Igen-igen, méghozzá ott van az elosztó is, amihez valahogy hozzá kell férni (tehát a teljes beépítés sztornó volt így, hogy körbe burkoljuk a lyukat bútorlapból/pal), és valahogy el is kell takarni.
Erre én kitaláltam, hogy oldalt leburkoljuk, és legyen felhajthatós ajtó, így kényelmesen be tudunk nyúlni (ill. én nem, mert nem érek be :D) és még extra pakoló helyet is kaptunk-mondjuk az undok hivatalos papíroknak, amit egyébként dobozban tároltunk rendszerezve mindig is.
A megvalósítás pedig megint csak férjem érdeme: én kitalálom, ő megcsinálja :D.


-Mi a helyzet a cipőeltakarással? Hiszen oda nyílik a bejárati ajtó és különben sem lehet erre rendes ajtót rakni ?! Valóban, eredeti ötletem szerint lapfüggönyt raktunk volna, ami ezt az elosztós részt is takarta volna, de mindez csak elméletben, mert ugye a ferde mennyezet.... Így lett az előbb bemutatott megoldás, és alulra pedig a "jó öreg" roló. Nálunk ez már jó jolly joker lett :D Méghozzá a kedvenc mintás rolónk az ikeaából, ami a ház többi részén is megtalálható, ezzel szép egységes (eddig csak nappaliban mutattam, de pl a beépített kis irodánál is kapott szerepet-erről később.)


A szekrény mellett polc sem "akármi", de ez egy másik poszt anyaga :D.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni