2012. augusztus 26., vasárnap

Üvegbe zártam a nyarat

 Igaz, hogy 100 részletben, de kipipálva minden a listámon, amit idén nyárra terveztem, hogy mindenképp megcsinálok. Pocakkal ugyan kevesebbet, mint akarnék, de ez is valami :)








Citromfűszörp












Szőlőszörp: 4kg-nyi leszemezett szőlőt leforráztam 1 liter vízzel, majd további 3 literrel öntöttem fel. Jól megnyomkodtam, 5dkg citromsavat adtam hozzá. Egy napi állás után a leszűrt levét 4 kg-nyi cukorral és egy kis Na-benzoáttal felforraltam, majd forrón töltöttem üvegekbe. Száraz dunsztban hagytam kihűlni és ment is a kamrapolcra.


















 Mentaszörp











Bazsalikomos paradicsomszósz
...megint :D....nagyon nagyon sok :D














Málnaszörp
: 75dkg málna, 60dkg cukor, 5dl víz, 3 citrom megpucolva és felkockázva.
Minden hozzávalót egy edénybe rakok. A málnát előtte jól összenyomkodom, hogy kiengedje a levét. Felforralom őket, majd szűrön át töltöm végleges helyére. Én nem tartósra csináltam, de ha valaki rak bele tartósítót, akkor mehet kamrás-szörpnek is.
Nem azért, mert én csináltam, de amióta ezt kikísérleteztem és kipróbáltam, azóta a bolti szörpöt nem igazán tudom meginni. Ég és föld...



és egy kevéske alma-és körtekompót. Mert csak én eszem. Egyik a mi, másik a dédi fájáról, ami leesett a földre, hogy semmi nem menjen kárba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni