2012. augusztus 6., hétfő

Rózsavíz

Olyan sok szép gyönyörű rózsánk terem és folyamatosan és illatos, hogy muszáj voltam kipróbálni a rózsavizet. Az interneten különféle receptek olvashatóak, én ebből a legegyszerűbbet választottam:
Edénybe belerakom a rózsaszirmot és annyi vízzel engedem fel, hogy ellepje. Forrásig-forralni már nem szabad-hevítem és a lehűtött vizet üvegbe töltöm. 3 hétig eláll hűtőben.

Mindenkinek egyértelmű, de csak házi rózsaszirmokat szabad alkalmazni, amely nem forgalmas út mellől van, és nincs permetezve. Boltit semmiképp sem! (háziba beletartozik az is természetesen, ha valakitől kapjuk, akiről tudjuk, hogy a fentieknek megfelel. És nem a boltos néni/bácsi az :D)
Minél sötétebb egy rózsa szirma, annál illatosabb (ezt Bálint Gazdától tanultam :D)

frissen leszedve...gyönyörű!

Egy hétfő reggel frissen elkészítettem a rózsavizet, amit rögtön vittem is a kozmetikushoz a kis csomagom tonikjaként. Ugyanis a rózsavíz tonizál, a kezelés után ezzel kente át az arcomat. Hűtőben tartom spriccelős flakonban és alkalom adtán odamegyek, jól az arcomba fújok, esetleg karomra, és az a hűvös friss, finom rózsavíz olyan kellemes!

(nézzétek a pirosnak és sárgának egész kiszívta a színét)


Bevállalósabb kedvűek készíthetnek belőle rózsaszörpöt. Nekem (is) túl tömény, illatos vizet nem bírok meginni. Aztán ott van az a recept, amit más (házi) virágszirommal is meg lehet csinálni: kirántani, tojásfehérje habból mázat készíteni és édességnek megenni.

(olyan mint egy tea)

Vagy rakható fürdővízbe. Jó sok recept még Lukréciánál.
Még annyit elárulok, hogy volt már régebben leszedett és megszáradt rózsaszirom adagom, ami ennek ellenére olyan illatos volt. Azt is beleraktam. Egyszerűen nem tudok betelni a friss és finom illatával. Pont jó, nem erős!


Ráadásul útközben jöttem rá, hogy a spriccelős flakon, amibe raktam, szinté arcfrissítőt tárolt előző életében: aloe verás arcfrissítő rózsavízzel- mondja a felirat. A hátulján pedig 25 féle összetevőt számoltam össze, az én 1db (aloe-val 2db) összetevőmmel szemben.

Tény, tény: az enyém nem áll el hetekig mert nincs benne tartósítószer és nincs csinos (mű színezett) rózsaszín színe és plusz illata. Úgyis csukott szemmel fújok, mire kijön eltűnik a színe, az illata pedig mű parfüm nélkül is isteni! :)

2 megjegyzés:

  1. Nálunk rengeteg az illatos, sötét piros rózsa. Én szörpöt készítek belőle. Nehezebb, töményebb, illatos, keleties hatású a belőle készült szörp.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaziból szívesen megkóstolnám a szörpöt, milyen lehet az íze. Viszont készíteni nem merek, mert mi van ha nem ízlik? :)
      s ugyanúgy vízhez kell adni mint a többi szörpöt?

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni