2011. október 31., hétfő

Díszes likőrök és lekvárok

Megbeszéltük mindannyian felnőttek a családban, hogy idén csak a gyerekeket lepi meg az angyalka karácsonyra, mert.... na hát tudjátok, nem kell részleteznem. Így idén kihagyom a sorozatomat, hogy valamilyen különleges lekvárral, bonbonokkal és likőrrel rukkoljak elő. Kettőre emlékszem, amit készítettem, a Bailey's és Limoncello a lekvárok alma és svéd marcipános erdeigyümi, a bonbonok meg jhaj voltak már mindenfélék.
Szó ami szó, már nyáron elkezdtem gyűjteni a likőrnek való üveget, jó sok Bacardit megittam (imádom, főleg a dinnyéset), lekvárnak a közepes méretűeket gyűjtöttem, és pl tavaly állandóan auchanos sonlói galuskával tömtem apósomat, mert annak szuper doboza van a bonbonokhoz. Aztán ezeket kidíszítettem, és ezt adtuk az ismerősöknek és a családtagok közül is kaptak belőle.





Bon-bon receptek itt.
Svéd marcipános erdeigyümi lekvár recept itt.

Almalekvár
Eléggé sokszor random módon összedobok egy kis almalekvárt, mert olyan gyorsan meg van és olyan egyszerű.
Az almát lereszelem (pontosabban a férjem a reszelő-felelős, bármilyen kajáról legyen szó.) a legkisebb lyukon. Általában lekvárhoz való befőzési akármit használok, azon rajta van, hány kg gyümihez hány kg cukor-na ebből vonjatok le kicsit, mert az almalekvárba szerintem jobb, ha kicsit savanykás IS. Belerakom nagy  lábasba, hozzá megy a tartósító meg a cukor, és forralásig főzöm. 
Üvegeket jól elmosom, pár percre berakom a  sütőbe csírátlanítani és akkor pici adagonként mehet az üvegbe. Azért sem szabad hirtelen teletenni az üveget a forró lekvárral, mert eldurranhat az üveg.
Mikor teli az üveg, egy fólia rá és rá a kupak, az üvegek 5 perc fejjel lefelé állnak, így lesz vákum, és akkor nem kell dunsztolni. Egyik rokonom esküszik arra, hogy a kupak csak ront, ő duplán rakja a fóliát, kettő közé szalicilt, és évekig elállnak neki a lekvárok.
Na most én már annyit befőztem a lekvártól a befőttig és egyéb, de még sosem mertem kockáztatni, mert mindig nagy adagban csinálom ha csinálom. Az almalekvár ez alól kivétel :) ( már a mindig nagy adag egyszerre).
Tipp: mielőtt üvegbe töltjük, megnézhetjük az állagát egy kis tányéron. Csak egy kiskanálnyit, hogy gyorsan kihűljön és látható legyen a végleges állaga. Ha nagyon folyós lett, egy kis csomag citromsavval pikkpakk kocsonyásíthatunk, viszont így savanyít az ízén. Ennek ellenére, vagy mind e mellett, az lekvárok sokkal tömörebbek lesznek ahogy állnak kicsit (hetekről, hónapokról beszélek), tehát ezt is érdemes figyelembe venni!
Szegfűszeget rakok bele főzés alatt és fahéjat is, előbbit kidobom mikor már töltöm üvegbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni