2011. október 26., szerda

Földi jó a kertből

A lényeg nem az, hogy én milyen ügyes vagyok, ezerrel vállamat veregetem, mert tudtam termelni ilyen sok zöldséget a kertünkben. Általános boldogság és sikerélmény érzésem van, hogy sikerült, mert passzolt minden: volt víz locsolni, olyan volt az időjárás és nem jöttek kártevők felzabálni, mielőtt még bármi kifejlődhetett volna belőle. A paradicsom miatt kifejezetten sikerélményem van, mert én komolyan nem gondoltam, hogy 3 tőből ennyi paradicsomunk lesz, hogy alig kellett rásegíteni a boltból. Pedig nyisszantottam rendesen, mert nőtt-nőtt felfelé és nem volt jó a taktikám. Na majd jövőre :)

2-3 naponta ilyen adagokat tudtam leszedni...
De sajnos a napocska elbújt hamar és a nyakamon maradt egy csomó zöld paradicsom a fagy beálltával. Mit lehet ilyenkor tenni, mint savanyúságot készíteni belőle :)



A tök-termésről már beszéltem. Na aztán igazán örömöt okozott, mivel teljes mértékben kísérleti volt. Rengeteg
dísz tök, és lett egy pár fogyasztásra alkalmas sütőtök. Kívülről nem tűnt biztatónak, mert nem volt olyan narancssárga, de üsse kő megsütöttem...


Hogy milyen volt az íze? Nos, nem a legédesebb tök a világon, de én olyan elfogult voltam/vagyok a saját tök-termésemmel, mint anya a gyermekével:  nekem ez volt a legfinomabb :). Egy kis porcukorral persze rásegítettem :)

Volt még borsónk is egy kis adag és petrezselyem, de előbb felfaltuk nyersen Nimróddal, minthogy legalább egy kis leveske lehetett volna belőle.
Megérte a sok guggolás és gaztépkedés és munka, tavasszal 3x ekkora konyhakertbe fogok kezdeni!

2 megjegyzés:

  1. Én is termesztettem sütőtököt és meg is ijedtem,hogy mi lesz a zöld tökökkel,de azután megtaláltam az interneten,hogy a szobában beérik a sütőtök és igaz is be is ért mindegyik
    Ezen a linken láthatóak :) http://noesotthon.blogspot.com/2011/11/sutotokerlelo.html

    VálaszTörlés
  2. Szia! Képzeld a dísztökök még mindig állnak. Egy esett csak össze, a többi még simán friss :) nem tudom mit lehetne vele kezdeni, mehet-e komposztba, vagy... (madaraknak kellett volna odaadni, mi? végülis még van egy kemény hónap utána jön a tavasz!!!)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni