2012. december 9., vasárnap

Ajándékötletek V.- Szezámmagos pesto

Van nekem egy szuper "Pesto" című könyvem, amelyben pestók, chutneyk, szószok, stb tömkelege van.
A könyvet tavaly kaptam, vagy hogy, mégis most jött el az ideje (ill. az én szabadidőm :D), hogy alkothassak is belőle.
Micsoda remek alkalom erre a karácsony, ugye?!

Szezámmagos pesto
-2 csokor petrezselyem
-1 csokor bazsalikom
-3 fokhagyma gerezd
-40 g szezámmag
-100ml olíva olaj
-1 kiskanál vaj
-50g reszelt parmezán
-só, bors

Ahogy én csináltam:
- reszelt edami sajttal
-1 csokor petrezselyemmel
-vaj nélkül
Ugyanis az eredeti recept kb 200ml-re szól, és én bébi kajás üvegekbe raktam, amelybe az én verzióm ippeg elfért.

Hogyan csináld:
A petrezselymet, bazsalikomot és fokhagymát apróra vágom. Hozzáadom a szezámmagot, sót, borsot, és sajtot. Jól összekeverjük majd hozzáadva az olajat véglegesítjük. Mehet is az üvegbe.

Eltarthatóság:
Azt mondja, jól záródó üvegben, csurig megtöltve olajjal, hűtőben tárolva 3-4 nap. A bazsalikomos pesztónak ugyanez a receptje, csak szezámmag nélkül. Arra, ugyanilyen feltételek mellett 6 hetet mond.
Így szerintem kb 1 hétig lehet tárolni, vagy 2-ig, nem tudom, a szezámmagosban a szezámmagtól lenne kevésbé tartós?
Nagyon gyorsan elkészült, így az sem probléma, ha előző nap kell összedobni gyorsan.
Nekem külön öröm, hogy a bazsalikom és a petrezselyem a kertünkből van <3.
Salátákhoz, sültekhez ajánlják.

...ÉS nagyon finom ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni