2012. december 19., szerda

Karácsonyfadíszek 2012

Nem divatos fánk, nincsen egységes színe, nem követ semmilyen aktuális irányzatot. Csak a miénk. Tele szép emlékekkel, és számunkra szemet gyönyörködtető díszekkel.
Az előző években minden évben más tetszett. Az első fánk bronzos-arany díszekben pompázott, mert úgy gondoltam, az megy az akkori nappalinkhoz. Rákövetkező évben megvoltam őrülve, hogy textil díszeink legyenek. Utána meg hogy sötétkék-piros :D
Aztán tavaly beszéltünk arról, hogy mi lenne, ha különleges díszeket gyűjtenénk, üvegből, porcelánból, nem kell készlet, évente "beújítunk" mindig 1-2-3 újat és az évek alatt összegyűlnek egy saját készletté.
Persze vannak kakukktojások, amelyek nem illenek ebbe a kategóriába, őket másért szeretjük. Színek szerint mutatom meg nektek, mink van:

Pirosak


2. sokan tudjátok, hogy imádom a madárkás dolgokat. Ebben is, mint a házikó (házikó mécses) őrületemben, nem jöhet akármi. Ezt, ezüst társával együtt tavaly kaptam meglepetésként, mert nagyon szerettem volna ilyen csíptetős díszt, és sehol nem találtam.
6. Nimród 2 éves korában kezdtünk egy hagyományt, hogy minden évben készítünk ajándékba egy díszt nagyszülőknek és egyet magunknak. Ez volt az első :)

Fehérek


1. Tetszett nekem ez a csúcsdísz, és mielőtt még bármit mondhattam volna, férjem kérdezte, nem vennénk-e meg :)
3. Idén beújítottam 6 m fehér pom-pom szalagra, egyéb girland helyett. Nagyon tetszik!
4. Ezeket a díszeket készítettem idén. Visszafogottam és szépek.
5-6. Felemás érzésekkel vagyok a horgolt díszekkel, de ezeket ajándékba készítette nekünk egy néni. A harangnak kifejezetten tetszik a csillogó gömbje.

Ezüstök


1.-2. madárkák természetesen :) Az első méghozzá elég testes-nehéz.
3. Egyszerű kis szürke és pöttyös :) harang, egy 6-os készletet elfeleztünk egy kedves olvasómmal az ikeában, így ez már azért kedvesebb mint egy sima dísz.


Bronzos-arany díszek


3. Első közös karácsonyunkkor, mint férj és feleség vettem 6db ilyen díszt. Csak 6 db-t, mert nagyon drága volt. Az 5.5 év alatt 2db-t már sikerült eltörni... ne kérdezzétek miért, de elejtem, annyira vigyázok rá :D Hozzátartozik, hogy megkötős lógni valót tettem rá, ideje lenne valami hurkosat, hogy felakasszam a fára és kész. Akkor nem csúszik ki a kezemből, mikor meg akarom kötni.

Kézzel készült


1.-2. A House Doctor magazinban láttam ilyen díszt, amit aztán elkészítettem én magam. A stílus hasonlós, azok is egyszerű gyöngyökből készültek. Amikor készültek egy "speciális dolog" történt velem, és épp mikor a csillag készült, egy felszabadult érzés futott át rajtam, és olyan jó volt úgy készülni  karácsonyra.

Kakukktojások


Ezeket a díszeket alap esetben nem tenném ki a fánkra, mert nem igazán a mi stílusunk.
1.-2. Nimród az elsőt és Vince a másodikat drága nagymamámtól kapta, születésük alkalmából illetve első karácsonyukra. Nagyon kedvesek a szívemnek emiatt. Duplán.
3. Ajándékba készítette egy volt osztálytársnőm és nagyon kedvesnek tartom.
4. -6. Drága nagymamámtól kaptuk ajándékba.
7. Kismanó, amely most nem a fán csücsül, hanem az üvegben, Edinától. Ő készítette és mivel nagyon szeretem Edinát és a manó is nagyon tetszik, elengedhetetlen :)

Évek alatt kialakult szokás avagy hagyomány lett nálunk, hogy mikor a Mikulás járt nálunk és kincseket hagyott a csizmácskánkban, a következő advent vasárnap reggelére az angyalkák meglepnek minket a feldíszített fával.
A karácsonyfa a hangulat, a díszítés királynője. Nem azért díszítünk fát, mert így szokták, hanem mert különös jelentőséggel bír nálunk. Ahogy mondtam, tele van emlékkel, amelyet nem csak abban a 2 hétben szeretünk nézni, hanem igazán kiélvezzük abban a kb. 1 hónapban, amikor "tombol az ünnepi láz". A december 24. nem attól lesz ünnepi és igazi nekünk, hogy feldíszítjük a fát. Az a nap a katarzis, amikor minden addigra elkészült és készített dolgot kiélvezünk.
Első adventkor házat díszítünk, gyertyát gyújtunk elsőkre, utána jön a fa és a vége a közös vacsora és ajándékok. Szépen elosztva :). Aznap nagy a sütés-főzés délutánig, mert délután egy naaagy család ül le az asztal köré. Szívem nagy vágya volt ez mindig, amelyet már 2. éve élvezhetünk. Aznap este hozzák az angyalkák az ajándékot. Utána december 31.-ig egy "feltüzelt" ünnepi állapotban ünnepelünk, amely szépen megy egyre lejjebb és január 6-án, Vízkeresztkor úgy szedjük le a fát, hogy bennünk van az a "de jól kiélveztünk mindent" érzés. Ezután én, személy szerint nagyon elkezdem várni a tavaszt és a nyarat :)
Összegezve, ahogy másnak furcsa, hogy előbb van fánk, mint 24.-e, nekem az furcsa, hogy más nem akarja hosszabb ideig nézegetni a feldíszített fáját? :D Persze ez nem mindennapi gondolat nálam (csak mikor negatív megjegyzést kapunk ezzel kapcsolatban) mert mindenkinek szíve joga úgy készülni, ahogy neki kedves :)
(Azért zárójelben megjegyzem, hogy nem én vagyok az egyedüli Magyarországon :))

És mivel a gyerekeink ebbe nőnek bele, nekik szintén ez lesz a természetes későbbi éveikben...


Szívet melengető készülődést kívánunk mindenkinek!


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni