2011. szeptember 13., kedd

"Befőtt" paradicsomszósz

Idén nyáron nem vetettem bele magamat a befőzésekbe, azt hiszem érthető okokból :D (na de azért ősszel egy kis almalekvárra-mert azt minden ősszel készítek, és talán körte befőttre szakítok időt).
Viszont a régen tervezett paradicsomszószt muszáj volt. Imádom ezt a szószt, igazán hálás vagyok a "Dolce Vitas" Krisztának ezért, meg különben a frissen főzött verzióért is.
Szóval kb 12 kg-nyi paradicsomból, közel 20 üvegnyi született, de megérte. Két éjjelt szenvedtünk a férjemmel (igen, a férjemmel, szokott segíteni a befőzésben, igazi kincs ;) ), szintén megérte. Én már rögtön felbontottam egy üveget, miután a száraz dunsztban kihűltek, egy gyors tészta főzés és hammm.... merthogy ennek az a lényege, hogy a kész szószt leveszem a polcról, gyorsan főzök hozzá tésztát, bazsalikom levél frissen meg parmezán (vagy ami sajt van itthon) és kész a  gyors vacsi vagy ebéd.
A recepthez képest annyit változtattam, hogy én jól szétaprítottam a vöröshagymát benne és igen jól megraktam fokhagymával. A zellert én is kihalásztam az üvegbe töltést előtt, de az mind a pocakomba landolt :D
Kriszta óv a fokhagymától, az igazi olasz paradicsom szószban nincs olyan, de nekem kellett :)
Mivel anyósom is kért belőle, az  kérésére a második adagot jól megbotmixereztem, hogy ne legyen darabos. Így van ilyen is olyan is.
Azóta persze már több üveg lett felbontva, tekintettel az átmenetileg időben szűkös és rohanós napokra.
Már nem sokáig :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni