2012. május 22., kedd

Bodzaságok

Első adag bodzaszörpöm és bodzapezsgőm. Előbbihez van csak viszonyítási alapom, a bolti. Nem igazán vagyok oda érte, szörpben inkább a férjem (vagy néha fiam) issza, ha olyan kedve van.
A saját készítésűnek mégis adtam egy esélyt, mert kislány koromból vannak némi emlékeim,hogy milyen finom is volt az! Nem csalódtam. Igaz, sima vízzel még így se a kedvencem, de citrommal limonádéba isteni! 
A pezsgő pedig csak szimplán izgatta a fantáziámat, egyrészt szeretem a pezsgőt, szeretem a koktélokat, és milyen jó kis felszolgálni való lesz belőle a nyári kánikulában.

A szörp recept innen van, ehhez képest a következőket változtattam:
2kg vízhez raktam 2kg cukrot. Felforraltam, mikor kihűlt raktam bele a Na-benzoátot, bodzát és citromkarikákat. 3 napig érleltem és leszűrve forraltam fel még egyszer. Az üvegekbe forrón került és száraz dunsztban hűlt ki. Megkóstolva szerintem pont jó, olyan íze van, mintha mézet raktam volna bele, szerintem azért, mert pont jókor szedtük le a virágokat és tele volt nektárral! Az az illat!


A pezsgő recept innen van, ehhez képest a következőket változtattam:
Én csak 4kg cukrot raktam bele és borkősavat használtam. Brutál édes lett és annyira nem pezseg. Alkohol tartalma tuti van olyan 3%-osra saccolnám, még épp hogy nem éreztem meg (de én nagyon el is vagyok szokva az alkoholtól, egy 4-5%os italt úgy érzek meg, hogy kicsit zsibbad a lábam :D a bortól, pezsgőtől és égetett szeszektől már nagyon :D)
Nem is értem, hogy a 7kg cukor, ami a receptben van, hogy nem sok. Azt hiszem ez olyan laza fröccs lesz pezsgő létére, vagy jó sok jeget rakunk bele, mert tényleg nagyon édes. Viszont 2:1 arányban mentaággal, jéghidegen nagyon finom.
Nem tudom mit rontottam el :) Cefre szag és muslincák viszont voltak :D



Kiegészítés: a receptet jól elnéztem, és "kicsit" több cukrot raktam bele, azért ilyen édes :D Ti legyetek figyelmesebbek!!

4 megjegyzés:

  1. Az eredeti receptben 700 gramm, azaz 70 dkg cukor szerepelt, és nem 7 kg!!! nem csodálom, hogy a 4 kilóval is túl édes lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól elnéztem ezek szerint :) Viszont nem értem akkor, hogy miért nem lett alkoholosabb?
      Na mindegy, eddig mindenkinek ízlett felpofozva egy kis szódavízzel :)
      Köszi, hogy szóltál!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni