2012. május 12., szombat

Rózsa, rózsa...

Meg kell mondjam, amíg nem lettek saját rózsabokraink, egy nagyon gagyi virágnak tartottam. Szép, szép, de pl én előre leszegeztem Pistinek is anno, hogy mindent, csak ne rózsát. Már ha ad nekem virágot.
Aztán megvettük a házat és az előkert tele volt rózsával. Idén pedig már én vettem 4 új tövet is :D
A virágokban nézek néha praktikumot is. A rózsában pl az a jó (azon kívül hogy a virág-mindegy milyen- a szívem csücske), hogy tavasztól őszig folyamatosan megörvendeztet minket virággal. Ha levágok vázába vagy ajándékba, lesz helyette még új és új. Persze ehhez kell gondozni, metszeni és harcolni a kártevőkkel (tanulság tavalyról). Idén tavasszal már egyedül próbáltuk megmetszeni, és apósom ma meg is dicsért, hogy nagyon jól csináltuk :)

Hoztam is nektek egy sorozatot, ez az első rózsatermésünk, és remélem ilyen is marad őszig. Az újonnan vásárolt és tavaly átültetett rózsák idén valószínűleg még nem hoznak virágot (vagy később a nyár folyamán). Azok narancssárga, napsárga és ha jól emlékszem fehér színűek. És ilyenek a mostaniak: szerelembe estem!








2 megjegyzés:

  1. Olyan szépek én is ültettem kettőt, cserjéset! :)) Remélem a szél nem tépi le a fejeket! Mellé büdöskéket ültettünk, de egykertnél azt olvastam, hogy levendulát kell melléjük tenni. Meg nikotinos vízzel lepermetezni. Na majd meglátjuk, hogy lesznek-e rajta tetvek...

    VálaszTörlés
  2. Levendulát én is tanultam, már meg is vettük, majd holnap elültetjük :)
    Az egyik fontos szabály, hogy lehetőleg jó szeles helyre kell ültetni, akkor az esőt pikk-pakk kiszárítja a szél, legyen rendszeresen metszve, hogy a tetűknek ne legyen táptalaj, ferdén kell levágni, hogy a gomba ne tudjon a víz miatt megcsücsülni rajta és amikor locsoljuk, a tövét locsoljuk. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni