2011. július 27., szerda

Hőlégfúvó és tanácsok

Előző bejegyzésemben ecseteltem épp, hogy a hétvégi eső miatt fel kellett találnunk magunkat, és nekiestünk némi benti munkálatoknak.
A fotózáson kívül azért én is hasznossá tettem magamat. A házzal kaptam ajándékba a sok egyéb kincs mellett, egy régi kis konyhai padocskát. Szuper, úgyis erre vadásztam, felhajtható ülőrésszel, lehet tárolni benne ezt-azt.. Már voltak kiszemelt áldozatok a vaterán, de ha már ingyé van, miért vegyek, nem? Az előszobába képzeltem el egy ilyet, és a papucsokat és hasonlókat akarom benne tárolni.
El kell mondjam, nem most fogtam kezemben először hőlégfúvót, dolgoztam is vele (erről majd később), úgy tűnik mégis vannak hibák, amit újból és újból elkövetek (jhjaj és még mennyi ilyen lesz az életemben..)
Csokorba szedtem tehát eddigi tapasztalataimat, hátha más körültekintőbb, és megfogadja a tanácsokat :)


1. Soha ne száríts vele hajat. Sajnos megtörtént ez valakivel, beperelte a céget, merthogy a dobozra nem volt ráírva, és leégett a haja. Megnyerte a pert, azóta rajta van a dobozon. A csavarhúzó készleten is, hogy fülpiszkálásra nem alkalmas :)
2. Általában figyelni kell arra, hogy amíg kapargászunk, akármit csinálunk az egyik kezünkkel, a másik, amelyben van a hőlégfúvó ne kalinkázzon ide-oda, mert ilyenkor lehet lábat megégetni, ruhát megégetni a lábon, vagy mindezt egyszerre :)
3. Számomra az a legegyszerűbb, ha a fúvókát és a spaklit egymásra rakva folyamatosan megyek előre. Így ahogy frissen felolvasztja a festéket, már lehet is felszedni, olyan lesz mint a vaj. Vigyázni kell viszont, mert a felgyülemlő festék hirtelen lángra kaphat (megtörtént).
4. Igen ám, de a spaklival való mozgás irány, és a meleg egy irányba menjen, mert jól megégetheti a kezünket.
5. Lehetőleg minél párhuzamosabban kell a spaklit a felülethez képest tartani. Így kevésbé jártok úgy, mint én lsd a képen), hogy jól belevéstek a fába, és akkor lesz mit javítani. Ha mégis előfordul-és elő is fog, másik irányból folytassátok a festék leszedést azon a helyen, ahogy nem megy a fa erezete.

sérülés

 6. Nem szabad túl sokat időzni egy-egy részen, mert a felület könnyen megéghet. Nem katasztrófa, mert úgyis kell csiszolni még utána, de jobb az óvatosság.
7.Általában, ha csinálunk valamit,  jó ha van egy koncepció, egyik irányból haladunk a másik felé stb stb., nem jó az összevisszaság. Viszont ilyen festék leszedésnél sokkal kényelmesebbnek érzem, ha nem feltétlenül az irány szerint haladunk, hanem pl mi esik kézre: leülünk egy kis székre, vagy ahogy állunk, és minden amit abból az ülő/állóhelyzetből meg tudunk csinálni, megcsinálunk. Eltéveszteni nem lehet, látszik hol van festék és hol nem.
8. Komolyan ne álljon neki senki 20 foknál melegebb időben ilyen munkának. Annyira nagyon  melege lesz az embernek így is... 

Azt hiszem, hirtelen ennyi. Ha még valami eszembe jut, kiegészítem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni