2011. július 6., szerda

Kályhamustra

Vagy kandallómustrának is hívhatnám. Úgy szeretnék egy kályhát vagy kandallót. Olyan hangulatos, és őszínte leszek, ebbe a házba csakis dekoratív céllal szolgálna, kell nekem egy kandalló párkány, ahova felrakhatom az aktuális évszakos díszítésemet  (gyerekes kicsit mi? :-D) Sok féle házakat nézegettünk az elmúlt fél év során, és ahol eleve nem volt vegyestüzelésű kazán, hanem konvektor, ott nem lett volna kérdés, hogy lenne egy nagy kandallónk, ami simán befűtené az egész házat, és alig kell a gázzal működő fűtést alkalmazni. Így is olcsóbb kandallót megépíttetni mint egy teljes fűtési rendszert kicserélni.
Na de térjünk vissza erre a házra, a mi kis kuckónkra.
A klasszikus kandallóval az a problémám nekem személy szerint, hogy nagyon nagy hely kell hozzá. Eleve oylan szóba sem jöhetne, amely nyitott, állandóan attól rettegnék, épp mit dobálnának bele a gyerekek.
A kandallóhoz kell venni egy "betétet" (nem jut eszembe a neve), amelyben ég a tűz. Ehhez jön még hozzá a mindenféle egyéb, külső burkolat, váz, kutyafüle..


Azt tudom, hogy csak a betét kerül 200ezer környékébe, nagyon nem jártam utána csak úgy felületesen.
Így felmerült a cserép vagy téglakályha gondolata. Házkereséseink alkalmával sok olyan házban jártunk ahol volt ilyen, és akkor nagyon tetszett nekünk: sokáig tartja a melegét, olyan szép természetes, nem éget meg ha hozzáér valaki, egyszerűen szuper. Én kis naív azt gondoltam, sokkal olcsóbb egy ilyet megcsinálni mint egy kandallót. Nem így van.

mondjuk kevésbé csicsásat
Kijött az emberke felmérte a terepet és elmondta mennyi az annyi. Hát egy ilyen téglakályha is kerül 200ezerbe vagy többe és ugyanúgy sok helyet foglal ( a mi beosztott négyzetmétereinkhez képest sok).



Hmmmm... Akkor rákérdeztem, hogy ilyen kis egyszerű fekete kályha lenne a megoldás? Az már 50ezernél kezdődik és jók. Mondta igen,méghozzá mi is be tudjuk szerelni. Akkor feltettem a varázs kérdést. Lehet rakni ilyen kályha fölé polcot? Vagy bármit? (Ekkor elmeséltem a gyerekes igényemet a díszítéssel kapcsolatban). Nagyon rázta a fejét.
Egyébként is tartok tőle egy picikét, mert biztos nagyon meg fogja égetni vele az összes gyerekem legalább egyszer. Kályhás emberünk és Lilik Úr is azt állítja, elég egyszer, soha többet nem fognak odamenni. Na de nem hiszem, hogy egy 4kézlábas felfedező baba (itt majd a másodikra, harmadikra...gondolok) megérti elsőre.
Úgyhogy most agyalok. Vegyestüzelésű kazánunk van, fűtés megoldva gazdaságosan. Hangulathoz olyan jó lenne.... Választanom kell (mert ez nekem fontos csak, férjemnek mindegy), hogy kályha hangulatot akarok, vagy évszak hangulatot (annak helyet).
Van már egy ötletem, mit fogok tenni, legkésőbb akkor kialakul, mire beköltözünk :)

1 megjegyzés:

  1. És ha építenétek egy kamu-kandallót? ha már úgyis megvan a vegyestüzelésű kazán, akkor a fűtés rész megoldva. Szerintem téglából ti is tudnátok építeni egy kandalló "homlokzatot", fölé szép polccal, amire aztán kedvedre készíthetsz mindenféle szépet (úgy mint a második képen,csak betét és talp nélkül).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni