2011. július 31., vasárnap

Csináltam egy sziklakertet...


 Egy házfelújításnál nem az lenne a fontosabb,hogy kert hogy néz ki. Legyen beköltözhető a ház, aztán jöhet kert. Ez igaz. Mégis, amíg vártunk a pénzre, és voltak periódusok, amíg nem tudtunk semmi csinálni-és itt főleg magamra gondolok-jól esett ügyködni a kerten, hogy meg legyen az érzés-én is csinálok valamit-és különben is, csak kihasználom az üres járatot. Persze azóta sittet pakolok a konténerbe lapáttal (de nem félmeztelenül mint a munkások :D) és téglát cipelek, stb stb, mert már van mit csinálni.

zsufi előkert, hátul sok bokorral
Legutóbbi "nagy" kert projektem az volt, hogy miután (fenti képen látható) két nagy fenyő félét kivágta Férj és Após, én nekiestem a gazoknak az előkertben, kivágtam vagy 5 bokrot ami tele volt indával és fehér tetűvel, amit sikeresen el is szaporítottam a nagy bokor rángatásban mindenhova, mert ők a szelek szárnyán járnak. Végülis 2 egész újabb rózsabokor bukkant elő a dzsungelből (mintha nem lenne már másik 15...) és a permetet is megvettem azóta, de állandóan esik az eső!!

látjátok? szellős, nincs bokor, csak 1 rózsabokor
A középső fenyő aljában már ki volt alakítva valamiféle 'sziklakert'-féle, egy kis magasított alj körülötte sziklákkal és némi kövirózsa. A törzse valamennyire kiállt,nem ásták ki nekem én nekem meg nem volt kedvem vele szenvedni, így eldugtam a sziklakertbe. Miután nagy lelkesen hoztam kemény 3db sziklát a kertészeti boltból (hogy miért pont 3-t és miért csak ennyit, máig nem tudtam magamnak megválaszolni...)
és nekiálltam volna az alkotásnak szembesültem a hülyeségemmel, hogy ennyiből biza nem lehet sziklakertet építeni. Legalábbis amit megálmodtam magamnak. Leszögezném, ez nem a végleges forma, nem adom fel, és több időt hagyok a megálmodásra és tervezgetésre. Mondanám random sziklakert építés volt, ez jól hangzik, és van mivel takarózni :D


Így fogtam magamat, és a kört "kettévágtam" és a hátsó félkörbe eső földet rálapátoltam az első félkörre. Hátul kiraktam 3 sor fehér téglát, hogy tartsa valami a földet. A régi köveket is felhasználtam, igaz azok szürkék de valamennyire sikerült őket megtakarítanom. A koncepció végül az lett, hogy egy ilyen fél-domb szerűség legyen belőle, a kövek elhelyezése és a föld pakolás meg valahogy útközben alakult ki. Korábban vettem néhány sziklakertbe valót meg ott volt az öröklött is és végül úgy döntöttem, hogy most nem ültetem be az egészet, mert biztos lesznek még idevaló virágok amiket megkívánok, vagy lehet hogy a hátsó részt teleültetem virághagymákkal és akkor mindig más milyen virág bújik elő. Azóta nem készült fotó, de a kövirózsák hihetetlenül nagyra nyíltak, csak úgy virítanak, jött tett nekik egy kis homokfrissítés (összekevertem virágfölddel az ottani földet) és a rendszere locsolás.


 Egyébként az egészet ősszel átrendezem, mert hihetetlenül össze-vissza vannak a rózsabokrok. Kismillió tő csak úgy odabiggyesztve.... szeretnék ide majd ültetni hagymákat tavaszra, meg nyárra de ezt csakis ősszel.
Mikor kész lettem mondtam magamnak, hogy egyelőre ez az utolsó ilyen nagy kerti projekt idénre, irány a ház.... lehet, hogy még fogunk rotálni és füvet vetni, de már az is átcsúszhat őszre... az augusztus végi kerti party keretében rendezett házavató egyre haloványabb álomnak tűnik, elnézve az időjárás előrejelzést... :)

( a madárfészek nem giccses díszítő elem, csupán nem volt szívem kidobni, amikor leesett az egyik kivágott fenyőről...olyan kis tökéletes munkát csinálnak ezek a madarak!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni