2011. július 6., szerda

Torta a FŐNÖKNEK

Mielőtt eljöttünk a 3 hetes szabira (a  művészi és színházi világban ilyenkor van év vége, a táncosok, színeszek stb kieresztik a gőzt, kicsit ellazulnak az egész évi nagy hajtás miatt. Mi is ez a 3 hét a többi 49-hez képest...) felköszöntöttük a főnököt. 14-én lesz a szülestésnapja, de ugye akkor nem leszünk.
Nem sok ft-t tudtunk rászánni a tortára, miegymásra, így valami praktikus, olcsó de nagyszerű tortát kellett kieszelnem. Túrótortára gondoltam, a legegyszerűbb verziómra, amely abból áll, hogy felverek 2dl habtejszínt, összekeverem zselatinnal, majd óvatosan a túróval, és rákanalazom babapiskótával kirakott tálba. Tetejére francia drazsé. Általában a piskótát én sütöm,de most ugye kevés volt az idő. Igen ám, de este 10-kor kiderült, hogy szar a habtejszín, szép túrósba ment át, véletlenül sem hab lett belőle. Mit volt tenni, elküldtem Lilik Urat gyorsan az éjjeli tescoba, hozzon izibe 2 nagy doboz joghurtot és 2 tasak zselatin port. Közben én elaltattam a gyerkőcöt...
Túrótorta helyett tehát lett joghurt torta. Gyors. Olcsó. Egyszerű. Finom-és relatíve egészséges is, ha olyan joghurtból csináljuk. Ez a recept férjecském egyik nagynénjének specialitása, ő hozott ilyet, ill. ilyenből készült édességet először pár éve, azóta nincs olyan családi összeröffenés, ahol ne lenne joghurt torta.


A recept: 1 nagy doboz (4-5-dl-s?) joghurtot felrakok egy lábosban nagyon alacsony fokozatra melegedni. Beleszórom az egy tasak H.R. féle zselatin port (és nagynéni szerint csakis ezt a fajtát, a többi nem "köti" meg a joghurtot, és szétesik/folyik), keverem-kavarom, míg meleg nem lesz. Forralni nem szabad! Mikor már meleg, de nem forr, leveszem a tűzről és beleöntöm a nagy adagnyi joghurthoz a 2dl habtejszínt. Elkeverem, és lehet önteni a kívánt formába.


A formát előtte hideg vízzel ki kell öblíteni, hogy könnyen kijöjjön. Én ezt a tortát egy epres és egy barackos joghurtból készítettem. Mikor elkészült az első adagom és betöltöttem a kuglóf formába, beraktam a fagyasztóba kicsit, míg elkészült a második adag. Így nem keveredett össze. Jó ha egy éjszakát áll a hűtőben szilárdulni-akármibe is rakjuk-de végülis elég 3-4 óra is. Hűtőtől függ igazából.


Szóval szervezkedtünk jobbra-balra, annyira izgultam, hogy le ne bukjunk azon a reggelen, sutyiba osztottuk ki a party csákókat, amiket mindenki a ruhájába rejtett, és titkos jelre vettük fel egyszerre, míg én előjöttem a meggyújtott gyertyás tortával. Persze meglepődött, nem számított rá. Gyorsan elfogyott, hála Istennek ízlett mindenkinek-főleg az ünnepeltnek.


Az egészségsebb verzió az, ha natúr joghurtot használunk fel igazi gyümölccsel és mézzel vagy nád/nyírfa cukorral esetleg sztíviával ízestíjük meg. Ilyenkor viszont arra vigyázni kell, hogy több gyümölcs kell jóval, hogy meglegyen a sűrűsége a joghurtnak-mint a boltinak, különben szétfolyik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni