2011. augusztus 25., csütörtök

Anya elrontotta...

...és mentette a menthetőt!


Nimród egy egész doboz kakaót borított magára, mert ugye ivás közben ökörködni szokás. Került belőle a kanapéra a szekrényre... szóval azt hiszem az egész lakásba :D
Szépen kiraktam a fürdőben a mosdó mellé (valami oknál fogva nem sikáltam rögtön a kakaót), hogy este kiszedem belőle a foltot. Sikerült viszont úgy eldugni, hogy pár hét múlva vettem észre, hogy jesszus a kakaós ruhák még itt vannak. Tény, hogy a csokit és kakaót rögtön vagy rögtön után max fél nappal ki kell szedni, különben csak az ecetes olló segít.
Jó kis naci, szeretem, állítható a dereka belül, kellemes vékony vászon anyag, a póló meg csak jó kis csíkos. Mit tehetek, elkezdtem gondolkodni, mi legyen a sorsuk.
Az ollót választottam, csak ecet nélkül :)
Mivel ez a naci derékben biztosan igen de hosszban biztosan nem lesz már jó jövőre, arra gondoltam, csinálok belőle egy capri nadrágot. Simán levágni alulról és beszegni nem lehetett, mert akkora sötét folt van pont a térd-zseb alatt, hogy még!
Így döntöttem amellett, hogy a csíkos pólót feláldozom az újrahasznosítás oltárán és csinálok belőle, a nadrág aljára színes vissza-hajtókát.


1. Az eredeti szélét csak levágtam az alján. Az alja és a térd-zseb (mert úgy terveztem, hogy a" felhajtóka" a zsebig érjen) közötti cm különbségnek vettem a felét, és ez adta meg a színes résznek a méretét, ekkora csíkot vágtam ki a pólóból-szorozva kettővel, mert körbe megy.



egy kis útmutató rajz a maga egyszerűségével :D

2. Úgy kell tervezni a felvarrást, hogy a kifordított nadrág aljához "színre színt" az anyagot is "kifordítva" egymással szemben kell összevarrni
3. Ezután visszahajtom a felhajtókát, tehát most már egy irányba néznek az anyagok és még egyszer levarrom a szélét majd levárom a másik szélén és behajtva szépen az eldolgozatlan szélét

látszattal ellentétben egyforma hosszú az alja
4. Vissza kel fordítani a nadrágot, ahogy hordjuk, és csak felhajtani az alját. Így most nem a nadrág belseje látszik, hanem a belülről felvarrt anyag.

Elkezdtem gyártani ebből a csíkos anyagból egy pólóra számokat és betűket, hogy legyen egy póló-nadrág szett,  de végül nem volt hozzá türelmem befejezni.


Természetesen ahhoz, hogy valaki magának vagy a csemetéjének ilyet varrjon nem kellenek kakaós balesetek :) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni