2011. augusztus 17., szerda

Búza/fű kompozíció

Az ötlet nem saját, hanem a tavalyi és tavalyelőtti Praktika magazinban is benne volt, miszerint ha Luca napján elültetünk búzafű magot, pont karácsonyra kinő és ünnepivé feldíszítve nagyon szép kis asztali dísz lesz belőle az ünnepekre.
Nagyon egyszerű az egész. Hydrozselét be kell egy napra áztatni fél liter vízbe,másnapra jól megdagadnak. Ezt belerakni a kívánt edénybe (ami lesz a kaspója vagy vázája) és :
- a búza szemeket be kell áztatni 1-2 órára egy ujjnyi vízbe
- ha fű magot szór bele valaki (mint én, mert nem kaptam sehol sem búzát) akkor csak simán a tetejére szórni. Nem szabad beáztatni.
Na most én eleve nem karácsonyra készítettem, hanem őszi dekorációként. A fűről be tudok számolni, miszerint vagy egy hét eltelik, míg látszólag nem történik semmi és utána kb egy éjszaka alatt úgy megnő, hogy még. Az eredeti koncepció szerint átlátszó zseléket használtak, hogy látszódjanak a gyökerek, de én ősziest akartam, így lett piros a zselé, amihez viszont nem tetszett a sima gyökér-dísz, így raktam rá egy csík halloweenes scrapbook papírt. Napos helyre kell tenni, mert úgy lesz szép, élénk zöld színe, és néha nem árt visszavágni-ilyenkor viszont a lehullott fűszálakat valahogy ki kell halászni, mert megrohadnak a tetején.
Öntözni nem kell, hiszen erre van a hydrozselé, a növények onnan nyerik ki a vizet. A nehézkes ennek használatában, hogy a tetején a zselék egy idő után elkezdenek összemenni, ahogy a víz megy ki belőle, viszont ha meglocsolom az edény/kaspó/váza aljára csurog és ott is csücsül. Véletlenül sem marad belőle fent!
Szerintem egy ilyen dísz bármely évszakba megállja a helyét, sőt, mi ajándékba is készítettünk sógoröcsémnek, mert füvet akart az ablakába.
Kapott egy 3 részből álló edénykét, egy csomag hidrozselét és egy adag fűmagot. Ő pedig elkészítette otthon :)




A "szellemes" fű-dísz kapott még egy csokor narancsszínű krizantémot, egy tálkában néhány dísztököt csak úgy magába és a már bemutatott gyertyadekorációt... és az elmaradhatatlan illóolajos gyertyás füstölgőm, ami kora ősztől késő tavaszik üzemben van nálunk :)
Így voltak ők együtt az őszi hangulat keltők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni